![Erasmus+ SSS Mobility Tool Nihai Rapor H](upload/resimler/mini/mobility_tool.jpg)
Japonya’nın Türkiye’ye Yönelik Kalkınma İşbirliği Nisan 2019
Japonya DışiÅŸleri Bakanlığınca, Japonya’ya yapılan doÄŸrudan yatırımların teÅŸvikine yönelik olarak, Japonya pazarına giren Türk firmalarının faaliyetlerini desteklemek amacıyla Japonya DışiÅŸleri Temsilciliklerinde “Japonya DoÄŸrudan Yatırım TeÅŸvik Ä°letiÅŸim Noktası”oluÅŸturulmuÅŸtur.
Japonya’nın Türkiye’ye yönelik kalkınma iÅŸbirliÄŸi
Japonya DışiÅŸleri Bakanlığı, Türkiye’nin ekonomik geliÅŸiminin daha da ilerletilmesi amacıyla ülkenin halihazırda gündeminde olan afet önleme ve afet politikaları gibi konulara yönelik destekler ile kalkınma desteklerinde küresel ortak olarak Türkiye ile beraber yakın bölgelerde istikrar ve geliÅŸime katkıda bulunacak üçüncü ülke destekleri üzerinde duracaktır.
- Türkiye Cumhuriyeti'ne Yönelik Kalkınma Planı
- Türkiye Cumhuriyeti’ne Yönelik Destek Politikaları
- Country Assistance Policy Country for the Republic of Turkey
Yerel Projelere Hibe Programı
BaÅŸvuru Adresi:
Japonya BüyükelçiliÄŸi
Ekonomi Bölümü, Yerel Projelere Hibe Programı
ReÅŸit Galip Caddesi, No.: 81 06692 GaziosmanpaÅŸa, Çankaya - Ankara
Tel:0.312.446 05 00 (Dâhili:14)
PROGRAM HAKKINDA
“Yerel Projelere Hibe Programı (GGP)” Japon Devleti tarafından 1989 yılından beri “Japonya Resmi Kalkınma Yardımı (Japan ODA)” kapsamında geliÅŸmemiÅŸ ve geliÅŸmekte olan ülkelerde uygulanmaktadır. Programın amacı temel insani ihtiyaçları karşılamak üzere hazırlanmış kalkınma projelerine yönelik geri ödemesiz bir mali yardım sunmaktır. Program kapsamında 140 ülke ve bölgede yerel proje gerçekleÅŸtirilmiÅŸtir. Programın Türkiye'de uygulanması ile ilgili anlaÅŸma Japonya ve Türkiye Devletleri arasında 11 Eylül 2000 tarihinde imzalanmıştır. Program bu tarihten itibaren Türkiye'de uygulanmaktadır. Yerel Projelere Hibe Programının mali destekleri, aÅŸağıdaki kriterlere göre projelerin incelenip deÄŸerlendirilmesinden sonra saÄŸlanır.
PROGRAM KRÄ°TERLERÄ° VE BAÅžVURU
2019 yılında değerlendirmesi yapılarak 2020 yılında uygulanacak projelerin başvuruları kabul edilmeye başlanmıştır. Proje başvuruları ile ilgili detaylı bilgiler aşağıdaki gibidir.
Not: 2019 yılında uygulanacak projelerin seçimleri 2018 yılı içinde tamamlanmıştır.
Proje Dönemi:
BaÅŸvurusu yapılacak projelerin en geç Mart 2020-Åžubat 2021 dönemine ait olması gerekmektedir. (Projenin baÅŸlangıç tarihi en erken Mart 2020 olmalıdır ve projenin en geç 1 yıl içinde tamamlanması gerekmektedir.)
Projeler Japonya BüyükelçiliÄŸi tarafından belirlenecek olan süre boyunca devam etmelidir. Projeler bu süre boyunca Büyükelçilikçe denetlenir.
Proje GerçekleÅŸtirilecek Bölgeler:
Türkiye'nin tüm bölgelerinden proje baÅŸvuruları kabul edilecek olup, ülkenin her yerinde proje uygulanabilecektir. Ancak DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu bölgelerine öncelik verilecektir.
Kimler BaÅŸvurabilir:
Sivil toplum kuruluşları ve belediyeler başvuruda bulunabilirler.
Ä°lköÄŸretim okulları baÅŸvuru sahibi olamazlar ancak projeyi uygulama ve sürdürebilme kapasitesine sahip, proje ve bütçe yönetimi tecrübesi olan (kurumuna ait bütçesi olan ve bu bütçeyi yöneten) sivil toplum kuruluÅŸları veya yerel yönetimler ilköÄŸretim okulları adına baÅŸvuruda bulunabilirler. Bu durumda yerel yönetimler veya sivil toplum kuruluÅŸları baÅŸvuru sahibi olarak, ilköÄŸretim okulu ise proje ortağı olarak projede yer alabilir.
Projeyi uygulama ve sürdürebilme kapasitesine sahip, proje ve bütçe yönetimi tecrübesi olan (kurumuna ait bütçesi olan ve bu bütçeyi yöneten) proje ortağı veya ortakları ile iÅŸbirliÄŸi yapmaları halinde muhtarlıklar da baÅŸvuru sahibi olarak baÅŸvuruda bulunabilirler.
BaÅŸvuru sahiplerinin mutlaka proje tecrübesi ve kendi kurumlarına ait bütçelerinin olması gerekmektedir. Bu özelliklere sahip olmayan (proje tecrübesi ve kurumuna ait bütçesi olmayan) kurum/kuruluÅŸlar adına proje tecrübesi ve kurumuna ait bütçesi olan baÅŸka kurumlar baÅŸvuruda bulunabilir.
BaÅŸvuru sahipleri, Türkiye'de yerel seviyedeki kalkınma projeleri uygulayabilecek ve sürdürebilecek kapasiteye sahip, kâr amacı taşımayan kuruluÅŸlar olmalıdır.
Proje kapsamında hibe yardımı ile edinilen bina, malzeme vb.nin sorumluluÄŸunun proje sahibi kuruluÅŸa ait olması, yalnızca proje sahibi kuruluÅŸ tarafından kullanılması zorunluluÄŸu vardır; bunlar üçüncü bir ÅŸahıs ya da kuruma devredilemez, kullandırılamaz.
Kimler BaÅŸvuramaz:
Devlet kurumları, ÅŸirketler, üniversiteler, il özel idareleri, liseler, anasınıfı/anaokullarının (ilköÄŸretim okulu bünyesinde veya bağımsız) baÅŸvuruları ile bireysel baÅŸvurular kabul edilmemektedir. Ancak, bu kurum/kuruluÅŸlar proje ortağı olarak projeye destek verebilirler.
Proje tecrübesi ve kendi kurumlarına ait bütçeleri olmayan kurum/kuruluÅŸlar baÅŸvuru sahibi olamazlar.
Projeden Faydalanacak Kesim:
Projeler toplumun dezavantajlı kesimlerini hedeflemeli ve yerel seviyede etkiye sahip olmalıdır. Ayrıca, başvuru sahiplerinin projeden faydalanacak tek kesim olmaması gerekliliği de dikkate alınmalıdır.
Hibe Miktarı:
Proje başına saÄŸlanabilecek maksimum hibe miktarı 10 milyon Japon Yeni'dir. (10 milyon Japon Yeni yaklaşık olarak 90.000 USD'dir.) Proje harcamaları kapsamındaki Katma DeÄŸer Vergisi (KDV) Büyükelçilik tarafından karşılanmamaktadır. KDV tutarı baÅŸvuru sahibi veya baÅŸvuru sahibi tarafından belirlenecek proje ortakları tarafından ödenmelidir. Bu nedenle proje bütçeleri en fazla 90.000USD (KDV hariç) olarak hazırlanmalıdır.
Kabul Edilen Proje Konuları:
Projeler toplumdaki dezavantajlı kesimleri hedefleyen konularda, temel insanî ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olmalıdır. Kabul edilen proje konuları aÅŸağıdaki gibidir.
- Temel Sağlık: Koruyucu sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi, sağlık merkezlerinin ekipmanlarının yenilenmesi ve yeni ekipman sağlanması
- Engelliler: Engelliler için özel okul veya merkezler, üretime yönelik atölyeler
- Kalkınmada Kadın: Kadınların bölgede kalkınmasını hedefleyen beceri geliÅŸtirme, mesleki eÄŸitim ve rehabilitasyon merkezleri
- Kamu Faydası/DiÄŸer Dezavantajlı Kesimler: YaÅŸlılar için özel bakım merkezleri, huzurevleri, çocuklara ve gençlere yönelik eÄŸitim ve rehabilitasyon merkezleri, sokak çocukları veya kimsesizler için tesisler
- Kapasite GeliÅŸtirme ve EÄŸitim: Mesleki eÄŸitim, özel topluluklar için kapasite geliÅŸtirme programları
Kabul Edilmeyen Proje Konuları:
- Kültür, sanat, spor, turizm
- Çevre düzenlemesi, bahçe çalışmaları
- Üniversite eÄŸitimi projeleri
- Dini merkezlerin yapımı onarımı ve dini aktiviteler
- Araştırmalar
- Yasal danışmanlık
- Yerel düzeyde direkt etkisi olmayan konular
- Başka bir programın kısa vadedeki planlama veya uygulaması kapsamına giren projeler
- Kâr amacı taşıyan projeler
- Anasınıfı, anaokulu projeleri
- Temiz su temini
Proje Kapsamında Desteklenen Bütçe Kalemleri:
Bina yapımı, bina onarımı, ekipman ve/veya malzeme temini
Projenin içeriÄŸine baÄŸlı olarak güvenlik önlemleri giderleri karşılanmaktadır. Ayrıca projede yer alacak kiÅŸilerin kapasitelerini geliÅŸtirmeye yönelik bir durum söz konusu olduÄŸunda gerekli olan giderler için de yardım saÄŸlanacağından dolayı baÅŸvuru formunda belirtilmelidir.
Program Kapsamında Desteklenmeyen Bütçe Kalemleri:
Önerilen proje belirtilen kriterlere uygun olsa dahi, program kapsamında aÅŸağıdaki harcama kalemleri proje bütçesinden karşılanmamaktadır. Proje kapsamında aÅŸağıdaki konularda harcama yapılması gerekiyorsa bu harcamalar baÅŸvuru sahibi kurum veya proje ortakları tarafından karşılanmalıdır.
- Burslar
- Seyahat ve konferans harcamaları
- İşletme giderleri (kira, telefon, elektrik, su, ısınma v.b)
- Projede görev alacak personelin maaÅŸ ve tazminatları
- Ulaşım ve konaklama giderleri
Başvuru Sayısı:
Proje başvuru sayısında sınırlama yoktur. Başvuru sahipleri aynı veya farklı konularda birden fazla proje başvurusu yapabilirler.
BaÅŸvuru Tarihi:
BaÅŸvuru için gerekli belgelerin en geç 12 Nisan 2019 saat 17.30'a kadar BüyükelçiliÄŸimize ulaÅŸacak ÅŸekilde posta veya kargo yoluyla gönderilmesi gerekmektedir.
Önemli Not: Son baÅŸvuru tarihinden sonra Japonya BüyükelçiliÄŸi’ne ulaÅŸan projeler iÅŸleme alınmayacaktır.
BaÅŸvuru Ä°çin Gerekli Belgeler:
- BaÅŸvuru Formu (BaÅŸvuru formunu indirmek için lütfen tıklayınız)
- BaÅŸvuru sahibi kuruluÅŸa ait görsel materyaller (broÅŸür, kitapçık, tanıtım DVD'si vb.)
- Proje yetkilisi adına baÅŸvuru sahibi kuruluÅŸ tarafından düzenlenmiÅŸ yetki belgesi (Örnek yetki belgesi için lütfen tıklayınız)
- Projenin gerçekleÅŸtirileceÄŸi yerin detaylı fotoÄŸrafları ve mümkünse video kaydı (lütfen DVD’ye kaydederek gönderiniz)
- Projenin gerçekleÅŸtirileceÄŸi bina veya arsanın tapu fotokopisi veya en az 10 yıl süreli tahsis, taahhüt belgesi (baÅŸvuru yapılabilmesi için projenin gerçekleÅŸtirileceÄŸi bina veya arsanın proje için kullanımı ile ilgili hiçbir sorun bulunmamalıdır. KamulaÅŸtırma, tahsis veya devir gibi iÅŸlemlerin baÅŸvurudan önce mutlaka tamamlanmış olması gerekmektedir. Aksi takdirde baÅŸvuru deÄŸerlendirmeye alınmayacaktır.)
- *Japonya BüyükelçiliÄŸi Yerel Projelere Hibe Programı ile uygulanan proje kapsamında inÅŸa edilen veya onarılan binaların ise 40 yıl süreyle ilgili projeye tahsis edilmesi zorunludur.
BaÅŸvuru Formu Doldurulurken Dikkat Edilmesi Gereken Konular:
- BaÅŸvuru formu ve diÄŸer belgeler Türkçe olarak hazırlanmalıdır.
- BaÅŸvuru formu web sitemizdeki mevcut format (Excel) üzerinden bilgisayarda doldurulmalıdır.
- Cevap bölümleri gerektiÄŸinde uzatılabilir veya kısaltılabilir. Ancak, formdaki sorular üzerinde deÄŸiÅŸiklik yapılmamalıdır.
- Başvuru formundaki soruların cevaplandırılmasında harf/karakter sayısı sınırlaması yoktur. Ancak başvuru formunun tamamı en fazla 10 sayfa (A4 sayfası)olmalıdır.
- BaÅŸvuru formu A4 boyutundaki kâğıda basılı olarak gönderilmelidir.
- BaÅŸvuru için gerekli belgeler tek kopya halinde gönderilmelidir.
- Başvuru formu doldurulurken kullanılacak yazı karakterlerinde herhangi bir sınırlama yoktur. Ancak, kullanılacak yazı karakterlerinin boyutu en az 10 en fazla 12 olmalıdır.
- BaÅŸvuru formunda projenin amacı, konusu ve beklenen etkisi özet olarak açıklanmalıdır.
- Proje yetkilisine ve başvuru sahibi kuruma ait e-mail adresleri ile telefon numaraları başvuru formuna mutlaka yazılmalıdır.
- BaÅŸvuru formu ve diÄŸer belgeler baÅŸvuru sahibi kurumun en üst düzey yetkilisi ve proje yetkilisi tarafından imzalanmalı ve belgelere baÅŸvuru sahibi kurumun kaÅŸesi basılmalıdır.
- Proje baÅŸvurusu için sadece yukarıda yazılı belgelerin gönderilmesi gerekmektedir. Lütfen bu belgeler dışında baÅŸka belge göndermeyiniz.
Not: Ön DeÄŸerlendirme aÅŸamasını geçen projelerden detaylı deÄŸerlendirme aÅŸamasında ayrıntılı bilgi ve belgeler talep edilecektir. Ön DeÄŸerlendirmeyi geçmeleri halinde detaylı deÄŸerlendirme için gerekli belgeleri temin edemeyecek kurumların baÅŸvuruda bulunmaması önemle rica olunur. Detaylı deÄŸerlendirme için gerekli belgelerin listesini aÅŸağıdaki “detaylı deÄŸerlendirme” bölümünde bulabilirsiniz.
DEÄžERLENDÄ°RME VE ONAY
1- Ön DeÄŸerlendirme
BaÅŸvuru için gönderilen belgeler Büyükelçilik tarafından incelenerek projenin uygunluÄŸu konusunda karar verilir. Uygun bulunan projeler sürecin ikinci aÅŸaması olan “Detaylı DeÄŸerlendirme” aÅŸamasına geçer. Proje programa tamamen uygun olsa dahi, programın söz konusu mali yıla ait önceliklerinden dolayı bu aÅŸamayı geçemeyebilir.
Sonuç Bildirimi: Ön deÄŸerlendirmeyi geçerek detaylı deÄŸerlendirmeye hak kazanan projeler 2019 yılı Haziran ayı itibariyle web sitemizden duyurulacaktır.
2- Detaylı Değerlendirme
Ön deÄŸerlendirme aÅŸamasında uygun bulunan projeler detaylı deÄŸerlendirme aÅŸamasına geçmeye hak kazanır. Bu aÅŸamanın amacı, proje ve baÅŸvuru sahibi hakkında kapsamlı bir deÄŸerlendirme yapmaktır. Bu çalışma sosyal, teknik, ekonomik, kurumsal, çevresel ve gerekli diÄŸer deÄŸerlendirme unsurlarını kapsar.
Büyükelçilik, baÅŸvuru sahibi kurum ve proje yetkilisinden çalışmalarını tamamlayabilmeleri için detaylı bilgi ve belgeler isteyecektir. Destekleyici belgeler aÅŸağıdaki gibi olmakla beraber Büyükelçilik gerektiÄŸinde aÅŸağıdakilerden farklı belgeler de talep edebilir.
- Başvuru sahibine ait resmi belgeler (bağlı olduğu oda, birlik v.b resmi kurum/kuruluşlardan alınmış resmi kayıt belgesi)
- BaÅŸvuru sahibinin 2017 ve 2018 yılına ait bilançosu ve gelir gider tablosu
- Proje yetkilisine ait özgeçmiÅŸ
- BaÅŸvuru sahibinin önceki referans ve proje deneyimleri
- Projenin gerçekleÅŸtirilmesi için gerekli izinler (Ä°lgili resmi kurum/kuruluÅŸlardan)
- Projenin bitmiÅŸ halini gösteren detaylı çizim
- Detaylı proje bütçesi (Proje harcamaları kapsamındaki Katma DeÄŸer Vergisi (KDV) Büyükelçilik tarafından karşılanmamaktadır. KDV tutarı baÅŸvuru sahibi veya proje ortağı tarafından ödenecektir. Bu nedenle proje bütçesi KDV hariç olmalı ve USD olarak hazırlanmalıdır.)
- Bütçedeki her kalemin satın alım gerekçesini gösteren belge
- Teknik ÅŸartname (Proje kapsamında satın alınacak her bir malzemenin fotoÄŸrafları ile birlikte adını ve ne iÅŸe yaradığını açıklayan belge)
- Satın alınacak tüm ekipmanlar veya malzemeler için fiyat teklifleri (3 farklı tedarikçiden alınmış olmalıdır. Ancak bölgede sınırlı sayıda tedarikçi olması halinde sadece mevcut tedarikçilerden teklif alınabilir. Tekliflerin 2020 yılı Nisan ayına kadar geçerli olması gerekmektedir)
- Proje ortaklarının (varsa) katkı konuları ve katkı paylarını gösteren detaylı döküm
- Projeden faydalanacak hedef topluluk ile ilgili istatistiksel bilgiler
- Projenin hedeflenen etkilerini sayısal verilerle gösteren deÄŸerlendirme raporu (mevcut durum ile projenin gerçekleÅŸmesinden sonra beklen durum arasında karşılaÅŸtırmalı olarak)
- Projenin uygulama aÅŸamalarını tarihleri ile belirten eylem planı (Projenin hangi tarihte hangi aÅŸamasının gerçekleÅŸeceÄŸi belirtilmelidir. Eylem planı en erken Nisan 2020’de baÅŸlamalı ve en geç Mart 2021’de sona ermelidir.)
- Sürdürülebilirlik Taahhüt Belgesi (Projenin iÅŸletim, personel ve bakım giderlerinin nasıl karşılanacağını gösteren belgedir. Giderleri karşılama konusunda bir baÅŸka ortak, kuruluÅŸ veya resmi kurumdan destek alınacaksa söz konusu ortağın ödeme taahhüdünü gösteren belge sunulmalı ve projenin sürekliliÄŸinin nasıl saÄŸlanacağı detaylı olarak belirtilmelidir)
Önemli Not:
Büyükelçilik ülkenin kalkınma gereksinimlerine göre öncelikli proje konularını ve bölgelerini belirleyebilir.
Ä°letiÅŸim:
Web sitemizde program ile ilgili tüm bilgiler mevcuttur. Büyükelçilik ile irtibat kurmadan önce yukarıdaki tüm bilgilerin dikkatlice okunması önemle rica olunur.
Web sitemizde yazılı tüm bilgiler günceldir. Sitede yazılı bilgileri teyit etmek için lütfen aramayınız veya e-mail göndermeyiniz.
BaÅŸvuru ve program ile ilgili olarak randevu verilememektedir. Lütfen randevu talebinde bulunmayınız.
E-mail: eco@an.mofa.go.jp
Tel: 0.312.446 05 00 / dâhili 14'ü tuÅŸlayınız. (Mesai saatleri: 9.00-13.00, 14.30-17.30)
Yerel Projelere Hibe Programı Kapsamında Türkiye'de Desteklenen Projeler | ||||
Projenin Başvuru Tarihi (projenin uygulama yılı başvuru tarihinden 1 yıl sonrasıdır) | Proje Adı | Proje Sahibi Kuruluş | Projenin Uygulandığı İl | Hibe Miktarı(USD) |
2017 | Kahta Kadın Mesleki EÄŸitim Merkezi Projesi | Kahta Köylere Hizmet Götürme BirliÄŸi | Adıyaman | 83,008 USD |
2017 | Suluova Afet Müdahale Ekipmanı Temini Projesi | Suluova Belediyesi | Amasya | 86,718 USD |
2017 | Çatalzeytin Engelli Çocuklar için Rehabilitasyon Merkezi SaÄŸlanması Projesi | Çatalzeytin Belediyesi | Kastamonu | 90,552 USD |
2017 | Silifke Gezici Sağlık Aracı Temini Projesi | Silifke Belediyesi | Mersin | 36,770 USD |
2017 | Alaçam Kadın Mesleki EÄŸitim Merkezi Projesi | Alaçam Belediyesi | Samsun | 89,749 USD |
2016 | Artvin Meme Kanseri Mobil Tarama Aracı için Ekipman Temini Projesi | Yusufeli Sosyal YardımlaÅŸma ve Dayanışma Vakfı | Artvin | 81,322 USD |
2016 | Görele Arama Kurtarma Aracı Temini Projesi | Görele Belediyesi | Giresun | 81,000 USD |
2016 | Tokat Büyükkozluca Ä°lkokulu’nun Yenilenmesi Projesi | Zile Belediyesi | Tokat | 82,426 USD |
2016 | Üzümlü’de Kadınlara Yönelik Mesleki EÄŸitim Merkezi Projesi | Üzümlü Belediyesi | Erzincan | $70,432 |
2016 | Kırıkhan Gezici Sağlık Aracı Sağlanması Projesi | Kırıkhan Belediyesi | Hatay | $74,951 |
2015 | Kars Gezici Sağlık Aracı Sağlanması Projesi | Kağızman Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı | Kars | $45,607 |
2015 | OÄŸuzeli Ä°lçesi Ä°nkılap Ä°lköÄŸretim Okulu Ek Binasının Yenilenmesi Projesi | RET International | Gaziantep | $81,732 |
2015 | Manisa’da Afet Müdahale Ekipmanı Temini Projesi | Demirci Belediye | Manisa | $87,735 |
2015 | Rize’de Kadınlara Yönelik Mesleki EÄŸitim Merkezi Kurulumu Projesi | Rize Belediyesi | Rize | $69,235 |
2014 | Erzurum Turnagöl Ä°lköÄŸretim Okulu’nun Yenilenmesi Projesi | Tekman Belediyesi | Erzurum | $87,472 |
2014 | Ordu KabataÅŸ Ä°lçesi Hasta Taşıma Aracı SaÄŸlanması Projesi | KabataÅŸ Sosyal YardımlaÅŸma ve Dayanışma Vakfı | Ordu | $61,637 |
2014 | GülÅŸehir Belediyesi Zihinsel Engelli Çocukları Destekleme Merkezi Kurulumu | GülÅŸehir Belediyesi | NevÅŸehir | $97,907 |
2014 | Diyarbakır Sur Ä°lçesi Kadınlar için Mesleki EÄŸitim Merkezi Projesi | Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası | Diyarbakır | $69,282 |
2013 | Kilis Belediyesi Sağlık Hizmetlerinin İyileştirilmesi Projesi | Kilis Belediyesi | Kilis | $73.485 |
2013 | Çankırı Belediyesi Kadınlar için Mesleki EÄŸitim Merkezi | Çankırı Belediyesi | Çankırı | $67.362 |
2013 | Malatya Gezici Sağlık Evi | Doğanyol Belediyesi | Malatya | $65.335 |