MobilityTool nedir?
Hareketlilik projelerinin yönetilmesi ve raporlanması için Avrupa Komisyonu tarafından geliÅŸtirilmiÅŸ bir araçtır. Ulusa lAjans’a gönderilecek raporlar MobilityTool üzerinden hazırlanacak ve online olarak gönderilecektir.
Mobility Tool’a eriÅŸim için gerekenler
1. ECAS hesabınızın olması
2. ECAS hesabınıza ait e-posta adresi ile proje irtibat e-posta adresi aynı olmalıdır!
3. UA tarafından, Mobility Tool eriÅŸiminiz için gerekli iÅŸlemlerin yapılmış olması
Soru: Mobility Tool sayfasına giriş yapamıyorum. Kullanıcı adımı yazdığımda hata veriyor!
Cevap: Projeniz hibe almaya hak kazandıktan sonra UA tarafından projenize bir uzman atanacaktır. Uzmanınıza bir mail göndererek proje baÅŸvuru formunda yazılı irtibat kiÅŸisinin mail adresinin mobility Tool a tanımlanmasını isteyin. Bu tanımlama UA tarafından yapılmaktadır. Tanımlama yapıldıktan sonra giriÅŸ sayfasından (GiriÅŸ için Tıklayınız) kullanıcı adınızı kullanarak kayıt ve ÅŸifre iÅŸlemlerini gerçekleÅŸtirin.
Soru: Projemizin irtibat kişisi ve yasal temsilcisi tayin oldu. Projeme ulaşamıyorum. Ne yapmam gerekir?
Cevap: Okulunuza yeni atanan yasal temsilci bu konuyu UA bildirmek zorundadır. Bildirdikten sonra UA projeyi eski irtibat kiÅŸisinin giriÅŸ yaptığı yerden kaldıracaktır. Bu durumda okulunuzun kurumsal (123456@meb.k12.tr) mail adresinin tanımlanmasını UA dan istemeniz gerekmektedir. Tanımlama yapıldıktan sonra giriÅŸ sayfasından (GiriÅŸ için Tıklayınız) kullanıcı adınızı kullanarak kayıt ve ÅŸifre iÅŸlemlerini gerçekleÅŸtirin. Yeni kullanıcı adı ile projenize tekrar ulaÅŸabilirsiniz.
Soru: Mobility Tool a nerden ve nasıl başlamalıyım?
Cevap: Proje katılımcıları için bir excel tablosu hazırlayın. Bu tabloda katılımcıların adı/soyadı, T.C. No, Cep Tel.No, DoÄŸum tarihi, Mail Adresi ve ikamet adresinin olmasına dikkat edin. Bu bilgiler Europass Hareketlilik belgesinin doldurulmasında da sizin çok iÅŸinize yarayacaktır. Çizelgeyi tamamladıktan sonra hareketlilik tarihinin baÅŸlamasına 2-3 gün kala Mobility Tool a giriÅŸ yapın. Hareketlilikler bölümü sizi yönlendirecektir. Biraz zamanınızı alacak ama benim en çok önem verdiÄŸim ve dikkat ettiÄŸim bu bölümdür. Sistemin tamamı bunun üzerine kurulmuÅŸtur.
Not: .....@mynet uzantılı mail adreslerini kullanmayın.
Soru: Hareketlilik esnasında ve tamamlandıktan sonra neler yapmam gerekir?
Cevap: Katılımcılarda son anda bir deÄŸiÅŸiklik olmuÅŸsa düzeltmeyi yapın. Anketleri takip edin. 1 hafta içerisinde sistem otomatik olarak katılımcıların mail adresine gönderecektir. Herkesin doldurmasını ve göndermesini saÄŸlayın. Bu iÅŸlemi tüm katılımcılar kendisi yapmalıdır. Katılımcılar anketleri gönderdikten sonra sisteme girerek onaylanıp onaylanmadığını kontrol edin. Bütçeyi inceleyin. Size verilen bütçe ile sistemdeki bütçe aynı ise sorun yok. Farklı ise hareketlilik giriÅŸlerinizi ve onay bölümünü inceleyin. ANKET (ONAY), BÜTÇE, HAREKETLÄ°LÄ°K ÜÇGENÄ°NÄ° ÇOK Ä°YÄ° TAKÄ°P EDÄ°N.. Düzeltmeleri zamanında yapmazsanız Nihai raporu yazarken çok sıkıntı yaÅŸarsınız.
Not: Hareketlilik sonrası alınan sertifika, belge ve fotoÄŸrafları katılımcılardan alarak sistemde (Rapor-Ekler) bölümüne yükleyin.
Soru: Katılımcıya anket gitmemiş. Ne yapmam gerekir?
Cevap: Hareketlilik bölümünü açın orda gidip gitmediÄŸini göreceksiniz. GitmiÅŸ görünüyorsa katılımcının mail adresinde spam a bakın. orda da yoksa iÅŸiniz biraz karışık ama mutlaka bu anketin doldurulup onaylanması gerekiyor. Bu durumda sisteme girip (bulk operations) bölümünden maili manuel olarak tekrar gönderin. Aynı hata olursa o zaman katılımcının mail adresini deÄŸiÅŸtirin ve maili tekrar manuel olarak gönderin. Aynı hata devam ediyorsa katılımcıyı sistemden silin, bilgisayarınızı tekrar baÅŸlatın, katılımcıya yeni bir mail adresi alarak tekrar giriÅŸ yapın. Katılımcıyı tekrar giriÅŸ yaptığınızda maili manuel olarak göndermeyin, BEKLEYÄ°N sistem 24 saat içerisinde gönderecektir.
Not: KA-102 lerde refakatçiler için anket düzenlenmez.
Soru: Yurtdışı ortaklarımda deÄŸiÅŸiklik oldu. Sistemde Kurumlar ve Ä°rtibatlar bölümünde eski ortağım yazıyor. Ne yapmam gerekir?
Cevap: Herhangi bir sebeple uzmanınızdan yetki alıp ortak deÄŸiÅŸikliÄŸi yapsanız dahi Mobility Tooldan da düzeltilmesi gerekir. Bu konuyu uzmanınıza yazmalısınız. Oda size bir form gönderip doldurmanızı, bu durumda kendisi sistemde deÄŸiÅŸiklik yapacak veya sistemi açıp ÅŸu saate kadar düzeltmenizi isteyecek.
Soru: Rapor ne zaman yazılır?
Cevap: Proje baÅŸvuru formundaki proje bitiÅŸ tarihine göre yazılmalıdır.
Soru: Raporu yazarken nelere dikkat etmeliyim?
Cevap: Sistemden rapor oluÅŸtura tıkladıktan sonra sizi yorucu bir süreç bekliyor. BaÅŸvuru formu gibi sayfalar dolusu yazı yazmanız ve düzeltmeler yapmanız gerekli. Öncelikle rapor bölümüne girdiniz sol üstte kırmızı yazı ile " Some mobilities are outdated, please revalidate them in order to be able to continue the submission Revalidate Mobilities now retry" yazısını göreceksiniz. Bu durumda "Revalidate Mobilities now" tıklayınız. Aılan ekranda Revalidate tıklayarak sistemin güncellenmesi yapılacaktır. Sistem kendini güncelledikten sonra "ANKET (ONAY), BÜTÇE, HAREKETLÄ°LÄ°K ÜÇGENÄ°NÄ°" tekrar inceleyin. Eksikleri tamamlayın ve ondan sonra raporu yazmaya baÅŸlayın. Raporu yazarken özet dahil tüm kutularda yapılmıştır, öÄŸrenilmiÅŸtir ifadelerini kullanmaya dikkat edin. Katılımcı sertifikaları, fotoÄŸrafları, varsa bröÅŸürü ve doÄŸruluk beyanını ekler bölümüne mutlaka yükleyin. Özetin yeni halini mutlaka yazın ve yeni ingilizce çevirisinide yapmayı unutmayın.
Soru: Hatasız olarak raporu tamamladım. Tüm kutuları doldurdum ve %100 göndermeye hazır yazısını gördüm. Ancak ertesi gün sisteme girdiÄŸimde " Some mobilities are outdated, please revalidate them in order to be able to continue the submission Revalidate Mobilities now retry" hatası verdi. Ne yapmam gerekir*
Cevap: Tekrar Revalidate tıklayacaksınız. Yenileme yapıldıktan sonra rapor bölümüne girin. Kutuları inceleyin ve göreceksiniz ki yeni bir kutu açılmış. Genelde "Katılımcı Hazırlıkları". O kutuyuda doldurup, proje bitiÅŸ tarihinden bir gün sonra nihai raporunuzu online olarak gönderin.