Hibe Detayı

KA-101/102 Kabul İşlemleri, Yapılması Gerekenler ve Düzenlenecek Evraklar

KA-101 Personel HareketliliÄŸi ve KA-102 ÖÄŸrenci ve Personel HareketliliÄŸi, diÄŸer projelerin sonuçları Ulusal Ajans tarafından ilan edildikten sonra kurum olarak yapmanız gereken iÅŸlemler ve düzenlemeniz gereken evraklar kronolojik sıraya göre yazılmıştır.

KA-101 PERSONEL HAREKETLİLİĞİ

Öncelikli olarak TURNA'ya girip baÅŸvuru formunuzu görmeniz gerekmektedir. EÄŸer göremiyorsanız yardım@ua.gov.tr adresine projenizin kabul numarasını, ID numarasını ve TURNA kullanıcı adınızı yazarak yazarak yardım isteyiniz.

BaÅŸvuru formunda yazılı irtibat kiÅŸisi veya yasal temsilcide atama vb. sebeplerle bir deÄŸiÅŸiklik olmuÅŸsa mutlaka uzmanınıza yazı ile bildirin. BaÅŸlamadan hatayı düzeltmiÅŸ olursunuz.

Ulusal ajanstan (Erasmus+ Okul EÄŸitimi Personel HareketliliÄŸi SözleÅŸme Bilgi Formu) kurumunuza sözleÅŸme imzalanıncaya kadar yapılacak iÅŸlemlerin anlatıldığı bir yazı gelecektir.

Bu yazı kurumunuza ulaştıktan sonra;

- KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresini almak için baÄŸlı bulunduÄŸunuz POSTA ve TELGRAF TEÅžKÄ°LATI ANONÄ°M ŞİRKETÄ°NE bir yazı yazmanız gerekmektedir. (Yazıyı götürmeden önce https://basvuru.hs01.kep.tr/online/ bu linkten ön baÅŸvuru yapınız)

- EURO hesabı içinde baÄŸlı bulunduÄŸunuz Mal MüdürlüÄŸü/Defterdarlık ile iletiÅŸime geçerek kurumunuz adına hesap açtırmanız gerekmektedir. (Bazı yerlerde yazı istenmektedir)

- Kurumunuzun DETSÄ°S numarasını öÄŸreniniz. ÖÄŸrenmek için lütfen Tıklayınız! 

Not: Yukarıda yazılı üç belgenin içeriÄŸinde olan bilgiler “SözleÅŸme Bilgi Formu” nun doldurulmasında kullanılacaktır.

SözleÅŸme Bilgi Formu, TURNA sisteminin “BaÅŸvurularım” bölümünde projenize saÄŸ tıklayarak ulaÅŸacağınız “SözleÅŸme Bilgi Formu” arayüzünden eklenmek suretiyle oluÅŸturulacaktır. Masaüstünüze indirerek açacağınız form güncel bilgilerle doldurduktan sonra, "GÖNDER" butonu ile sisteme yüklenecektir. Devamında ise yine sözleÅŸme bilgi formu arayüzünde saÄŸ tık menüsünde yer alan “Bitir” komutuyla iÅŸlemin tamamlanması gerekmektedir. Eksiklikler içeren formlar için “Bitir” iÅŸlemi yapılamamakta olup, “Bitir” komutunu verene kadar bilgileri güncellemeniz mümkündür. “Bitir” iÅŸleminden sonra düzeltme veya deÄŸiÅŸiklik için forma yeniden ulaÅŸmanız gerekirse lütfen sorumlu Ulusal Ajans personeli ile irtibata geçiniz.

SözleÅŸme Bilgi Formunun doldurulması için aÅŸağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

YARARLANICI KURUM BÄ°LGÄ°LERÄ°:

SözleÅŸme Bilgi Formuna yararlanıcı kurumun tam resmi adının, adres bilgilerinin, vergi numarasının doÄŸru girilmesine dikkat edilmelidir. (Okullar için: Resmi adında bulunmuyorsa lütfen kurum adının başında il/ilçe belirtmeyiniz.)

M.E.B.’e baÄŸlı kurumlar Resmi Tescil Numarası alanına 6 haneli Kurum Kodu bilgisini yazmalıdır.

Kamu kurumları için geçerli olan 8 haneli DETSÄ°S numarası tam ve doÄŸru yazılmalıdır. Kurumunuzla yapılacak her türlü yazışma için bu numara gereklidir.

SözleÅŸmenizde yer vermek üzere sizden bir KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) hesabı talep edilmektedir. Kurumunuzun hâlihazırda bir KEP hesabı yoksa en kısa sürede temin edilmelidir.

BANKA BÄ°LGÄ°LERÄ°:

Banka adı, Åžube Adı ve Kodu: Ä°lgili muhasebe biriminden temin edeceÄŸiniz hesabın bulunduÄŸu banka seçilmeli, ÅŸube adı ve kodu yazılmalıdır.

Hesap Sahibinin Tam Adı: Kamu kurumları için bu bölüme, kurumunuzun baÄŸlı bulunduÄŸu muhasebe biriminin (Defterdarlık Muhasebe MüdürlüÄŸü, Mal MüdürlüÄŸü) adının yer aldığı “Hesap sahibi adı” yazılmalıdır.

Hesap Sahibinin Vergi Numarası: Ä°lgili Defterdarlık Muhasebe MüdürlüÄŸü veya Mal MüdürlüÄŸünün vergi kimlik numarası yazılmalıdır.

IBAN (Avro) Numarası: İlgili muhasebe biriminden temin edeceğiniz hesaba ait IBAN numarası yazılmalıdır.

Muhasebe birimi tarafından açılmış olan hesabın projenize özel olmak üzere vadesiz bir Avro hesabı olduÄŸunun teyit edilmesi önem arz etmektedir.

İRTİBAT KİŞİSİNE AİT BİLGİLER:

Ä°rtibat kiÅŸisi, projeye dair her türlü iletiÅŸimin gerçekleÅŸtirileceÄŸi kiÅŸi veya kiÅŸiler olup kurumunuz personeli olmalıdır. BaÅŸvuru formunda birden fazla irtibat kiÅŸisi belirtti iseniz sözleÅŸme bilgi formunda öncelikli tercih ettiÄŸiniz kiÅŸiyi bildiriniz.

YARARLANICI KURUMUN YASAL TEMSÄ°LCÄ°SÄ°NE AÄ°T BÄ°LGÄ°LER:

“Yararlanıcı Kurumun Yasal Temsilcisine Ait Bilgiler” baÅŸlığı altında yer alan bilgiler; Okullar ve diÄŸer eÄŸitim kurumları için Kurum Müdürüne, Milli EÄŸitim Müdürlükleri için Ä°l/Ä°lçe Milli EÄŸitim Müdürüne ait olmalıdır. (Lütfen birden fazla yasal temsilci belirtmeyiniz)

Yasal temsilcinin adı, ilk harfi büyük olmak üzere küçük harflerle, soyadının tamamı büyük harflerle yazılmalıdır.

Yasal temsilciye ait görev bilgisi doÄŸru olarak girilmelidir.

Yasal temsilciye ait e-posta adresi aktif kullanılan ve geçerli bir kurumsal e-posta adresi (...@meb.k12.tr, …@...gov.tr) olmalıdır.

SözleÅŸme Bilgi Formunu gönderdikten 5-7 gün sonra kurumunuzun Turna'dan SözleÅŸmeyi indirip 2 nüsha olarak imzalayıp UA ya kargo ile göndermeniz yazı ile istenecektir. Ä°mzaladığınız sözleÅŸmeyi UA ya gönderdikten sonra UA da imzalayıp bir suretini kurumunuza iade edecektir.

SözleÅŸme geldikten sonra yapılacak iÅŸlemler;

1. Komisyon Kurulması

Benim en çok önem verdiÄŸim konu komisyon üyelerinin seçimidir. Çünkü; seçeceÄŸiniz üyeler istekli, çalışkan ve disiplinli kiÅŸiler olmassa projenizi baÅŸarı ile tamamlamanız çok zordur. Komisyon üyelerinin kimler olduÄŸunu belirledikten sonra komisyonun 1 yıl boyunca yapması gereken faaliyetler proje baÅŸvuru formundan çıkartılarak görevlendirmeler yapılmalıdır. madde madde açıkça yazılmalıdır (Konferanslar, hazırlık faaliyetleri, yaygınlaÅŸtırma faaliyetleri, muhasebeleÅŸtirme, resmi yazışmalar, katılımcı seçimi, lojistik faaliyetler vb.). Belirlenen tüm görevler ve görevlendirilen kiÅŸiler Komisyon kuruluÅŸ yazısının altında açıkça belirtilmelidir. Görevlendirme yapılacak kiÅŸiler komisyon üyelerinden ve kurum içinden de olabilir.

2. Yaygınlaştırma Faaliyetleri

İlk yapacağımız iş proje formunda yazılı yaygınlaştırma faaliyetleridir (Duyurunun yapılması, facebook grubunun kurulması, whatspp grubunun kurulması, yerel gazete ilanı, tanıtım konferansı vb.)

3. Hizmet alımı ve DYS Sistemi

Projenizi kurum olarak yürütecekseniz lojistik faaliyetleri komisyon olarak planlayıp yürütmeniz gerekir (Uçak bileti, transferler, konaklama, yeme-içme vb.). EÄŸer projenizi yurtiçinden veya yurtdışından bir firmadan hizmet alımı ÅŸeklinde yürütecekseniz öncelikle "Hizmet Garanti SözleÅŸmesi" hazırlamanız gerekmektedir. Bu sözleÅŸmeyi çok detaylı bir ÅŸekilde hazırlamalısınız. Firmanın ve kurumunuzun yapacakları (sorumlulukları) net bir ÅŸekilde yazılı olmalıdır. Piyasa araÅŸtırması içinde DYS sisteminden teklif mektupları ve diÄŸer yasal evraklar hazırlanmalıdır. Firma seçiminde teklif mektupları yeterli olmayıp, mutlaka firmanın size referans gösterdiÄŸi kurum müdürlleri aranarak doÄŸruluÄŸu teyit edilmelidir. Ä°leride sorun yaÅŸamamak için seçim çok dikkatli bir ÅŸekilde yapılmalıdır.

4. MuhasebeleÅŸtirme

Öncelikli olarak baÄŸlı bulunduÄŸunuz mal müdürlüÄŸüne projenin yasal temsilcisi, gerçekleÅŸtirme görevlisi ve avans mutemedinin kim olduÄŸunu resmi bir yazıyla bildirmeniz gerekir. Avans mutemedi kendi adına Ziraat bankasında EURO hesabı açmalı ve avans çekme iÅŸlemini resmi bir yazıyla yapmalıdır (MYS sisteminden yasal evraklar düzenlenmelidir). Avans kapama iÅŸlemide aynı ÅŸekilde resmi yazıyla yapılmalıdır (MYS sisteminden yasal evraklar düzenlenmelidir). Bazı kiÅŸiler karşı çıkacaktır ama ben hertürlü harcamanın fatura karşılığı yapılması düÅŸüncesindeyim. Faturasız iÅŸlemler ileride sizin başınızı derde sokabilir. Avans mutemedi olan arkadaÅŸlarımızın faturasız hiçbir harcamayı kabul etmemesini tavsiye ederim. YaygınlaÅŸtırma adı altında 3000-4000 avroluk baskı yada kırtasiye faturalarının zaman içerisinde başınıza dert açacağını düÅŸünmekteyim. Faturalar (%20 dahil) projenizin son bitiÅŸ tarihinden öncesine ait olmalıdır. Diyeceksiniz ki %20 proje bittikten 2 ay sonra yatıyor. Bende sizlere ÅŸu soruyu sormak isterim. Proje bittikten sonra gelecek parayı nasıl ve nereye harcayacaksınız? Nasıl faturalandıracaksınız? Karar sizin. 

5. Katılımcı Seçimi ve Hazırlıklar

Proje formunda yazılı kriterlere göre katılımcı seçimleri adil ve ÅŸeffaf bir ÅŸekilde yapılmalıdır. Mümkünse her bir akışa ingilizce bilen bir katılımcı seçilmelidir. Proje formunda yazılı hazırlıklara baÅŸlanmalıdır (Dilsel, Kültürel vb.). Ad/soyad, T:C:No,, Telefon, mail adresi, adres, doÄŸum tarihinin yazılı olduÄŸu Katılımcı listesi hazırlanmalıdır. Bu liste Europass Hareketlilik ve Mobility Tool iÅŸlemlerinde iÅŸinizi çok kolaylaÅŸtıracaktır.

6. Kurs Merkezlerinden Davetiye Mektubu Alınması

Davetiye mektubu istenirken kurs tarihi, konaklama yapılacak yerin adı, kurs konuları ve katılımcı bilgileri yazılı olmalıdır.

7. Valilik Oluru

Davetiye mektubu geldikten sonra Valilik oluruna müracaat edilmelidir. Valilik oluru alındıktan sonra pasaport iÅŸlemlerine baÅŸlayabilirsiniz.

8. Resmi Belgeler

Katılımcılarla öÄŸrenme sözleÅŸmesini katılımcı seçiminden sonra hazırlanıp imzallatırılmalıdır. Katılımcı sertifikalı kurs merkezleri tarafından size verilecektir.

9. Europass Hareketlilik Belgesi

Öncelikle sisteme kayıt yaptırılacak ve her bir katılımcı için bu belge düzenlenerek çıktısı alınacaktır.

10. Nihai Raporun Hazırlanarak UA gönderilmesi

Her akıştan önce katılımcı giriÅŸleri yapılmalı ve dönüÅŸte anketler takip edilmelidir. Raporun ekine "Katılımcı sertifikalarını, Europass Hareketlilik Belgelerini, Yurtdışında çekilmiÅŸ resimleri, hazırlanan dergi, broÅŸürü ve doÄŸruluk beyanını" eklemeniz gerekmektedir.

Sorularınız olursa lütfen bize ulaşınız....

KA-102 ÖÄžRENCÄ° ve PERSONEL HAREKETLÄ°LİĞİ

Öncelikli olarak TURNA'ya girip baÅŸvuru formunuzu görmeniz gerekmektedir. EÄŸer göremiyorsanız yardım@ua.gov.tr adresine projenizin kabul numarasını, ID numarasını ve TURNA kullanıcı adınızı yazarak yazarak yardım isteyiniz.

BaÅŸvuru formunda yazılı irtibat kiÅŸisi veya yasal temsilcide atama vb. sebeplerle bir deÄŸiÅŸiklik olmuÅŸsa mutlaka uzmanınıza yazı ile bildirin. BaÅŸlamadan hatayı düzeltmiÅŸ olursunuz.

Ulusal ajanstan (Erasmus + Programı Mesleki EÄŸitim ÖÄŸrenici Ve Personel HareketliliÄŸi SözleÅŸme Bilgi Formu) kurumunuza sözleÅŸme imzalanıncaya kadar yapılacak iÅŸlemlerin anlatıldığı bir yazı gelecektir.

Bu yazı kurumunuza ulaştıktan sonra;

BaÅŸvuru formunda yazılı Yurtdışı ortaklarınızdan "Teyit Mektubunu" mutlaka almanız gerekmektedir. Bu yazı içerisinde ev sahibi kurum bilgileri, 14 günlük staj programı ve öÄŸrenme çıktıları yazılı olmalıdır. OlaÄŸanüstü bir durum olmadığı sürece yurtdışı ortak kurumu deÄŸiÅŸtiremezsiniz. "Teyit Mektubunu" alamadığınız zaman "SözleÅŸme Bilgi Formu"nu gönderemezsiniz ve projeniz baÅŸlamadan sona erer. Yazışmalar kurumsal mailinizden yapılmalıdır.

"Teyit Mektubunu" aldıktan sonra;

- KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresini almak için baÄŸlı bulunduÄŸunuz POSTA ve TELGRAF TEÅžKÄ°LATI ANONÄ°M ŞİRKETÄ°NE bir yazı yazmanız gerekmektedir. (Yazıyı götürmeden önce https://basvuru.hs01.kep.tr/online/ bu linkten ön baÅŸvuru yapınız)

- EURO hesabı içinde baÄŸlı bulunduÄŸunuz Mal MüdürlüÄŸü/Defterdarlık ile iletiÅŸime geçerek kurumunuz adına hesap açtırmanız gerekmektedir. (Bazı yerlerde yazı istenmektedir)

- Kurumunuzun DETSÄ°S numarasını öÄŸreniniz. ÖÄŸrenmek için lütfen Tıklayınız!

Not: Yukarıda yazılı üç belgenin içeriÄŸinde olan bilgiler “SözleÅŸme Bilgi Formu” nun doldurulmasında kullanılacaktır.

SözleÅŸme Bilgi Formu, TURNA sisteminin “BaÅŸvurularım” bölümünde projenize saÄŸ tıklayarak ulaÅŸacağınız “SözleÅŸme Bilgi Formu” arayüzünden eklenmek suretiyle oluÅŸturulacaktır. Masaüstünüze indirerek açacağınız form güncel bilgilerle doldurduktan sonra, "GÖNDER" butonu ile sisteme yüklenecektir. Devamında ise yine sözleÅŸme bilgi formu arayüzünde saÄŸ tık menüsünde yer alan “Bitir” komutuyla iÅŸlemin tamamlanması gerekmektedir. Eksiklikler içeren formlar için “Bitir” iÅŸlemi yapılamamakta olup, “Bitir” komutunu verene kadar bilgileri güncellemeniz mümkündür. “Bitir” iÅŸleminden sonra düzeltme veya deÄŸiÅŸiklik için forma yeniden ulaÅŸmanız gerekirse lütfen sorumlu Ulusal Ajans personeli ile irtibata geçiniz.

SözleÅŸme Bilgi Formunda bir sorun yoksa TURNA'da "Proje Bilgi Formu" açılacaktır. 

Bu seneki yenilik: TURNA’dan ulaşılacak olan Proje Bilgi Formu doldurulurken aynı ortaÄŸa aynı tarihte yapılacak her  bir hareketlilik için en fazla 6 öÄŸrenici girilebilmektedir. Aynı ortaÄŸa 6’dan fazla öÄŸrenici gönderilmesi planlanmışsa yeni bir satır açılarak farklı tarihlerde yeni bir akış girilmelidir.

TURNA sisteminden indirilip imzalanacak ve mühürlenecek olan “Proje Yönetimi ve Yurtdışı Faaliyete Ä°liÅŸkin Taahhüt” adlı belgenin taranmış hali e-posta yoluyla Ulusal Ajanstaki uzmana iletilmelidir. 

Proje Bilgi Formu

Bu sene yeni bir uygulama baÅŸlatılarak aynı iÅŸletmede yapılacak faaliyete en fazla 6 öÄŸrenci ve 1 refakatçi katılabilmektedir.Turna dan projeye saÄŸ tıklayarak proje bilgi formuna ulaÅŸabilirsiniz. Açılan sayfada öncelikli olarak irtibat kiÅŸisi girilerek saÄŸ altta bulunan kaydet tuÅŸuna basılmalıdır. Bu iÅŸlemden sonra sol tarafta proje bilgileri gelecektir. Daha sonra yeni diyerek her bir akışı girmeniz gerekmektedir. Sistem 7 öÄŸrenciye izin vermiyor bilginiz olsun. Tüm akışları girdikten sonra (Teyit mektuplarını aldıysanız) Bitir tuÅŸuna basarak iÅŸlemi sonlandırmak gerekiyor. Bitir tuÅŸuna basıldıktan sonra saÄŸ altta Proje Bilgi Formu aktif hale gelecek, PDF formatında indirerek, çıktısını alıp proje dosyanızda muhafaza ediniz.

DEVAM EDECEK

Nihai Raporun Hazırlanarak UA gönderilmesi.